Jackor

Jag ska erkänna, jag är inte speciellt insatt i mode. Visst man kanske följer trenden vissa gånger. Men väldigt många gånger tycker jag verkligen att saker är skitfult och så jävla onödigt.
Som ett handsmycke? Är inte det ganska opraktiskt? Jo, det är det.

När jag var 12 år, så sa jag till min mamma såhär:
Om jag någonsin tar på mig sånadär tights som ser ut som långkalsonger, som slutar på vaden eller vid foten och sen sätter på mig en kjol till det. Då får du skjuta mig. Jag kommer se ut som någon jävla 80tals brud.

Sen kom jag hem några år senare, med leggings och kjol. Mamma bara skrattade. Så, jag kan ju absolut ändra mig när det gäller kläder och stilar.
Men en sak som jag just nu tycker är skitfult, det är en sånhär jacka som bla Kissie har.


bild från Kissies.se

Vem vet, om några år kanske jag tycker det är skitsnyggt att sätta på sig något som gör att man liknar en michelingubbe? (vilket jag gör ändå, men man vill ju inte öka "effekten" direkt)

Då tycker jag att tex canada goose-jackor är betydligt mycket snyggarre!


bild från google.se

Jag har en liknande såndär jacka, som jag fick av min vän Alexandra. Jag tror den är köpt på vero moda.
Tyvärr så börjar den gå sönder nu. Så det ser ut som jag ruggar när jag viftar med armarna. (nej jag går inte omkring och viftar med armarna... oftast).
Men det är min första vinterjacka jag har haft på flera år. Har alltid haft två tjocktröjor istället. Jag tycker man känner sig så himla stor och klumpig med vinterjacka.

Vad tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Kent

Jag tycker vinterjakor är otroligt praktiskt... men om man ska vara ute å hitta på nåt så är det lättare att röra sig när man har bara några tröjor på sig... men jag har helst jacka på mig! Vad snäll vän du har som ger dig jackor!! ;)

2010-01-17 @ 20:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0