Jag har en åsikt!



Ja, vem klagar inte på saker egentligen? Men istället för att sitta och klaga kan man ju faktiskt göra någonting åt saken.

Jag klagar inte på att jag är tjock, för jag vet att jag kan göra någonting åt det. Därför håller jag käften.
Jag klagar inte på att jag inte har något jobb, för jag vet att jag kan söka. Jag söker jobb också, men jag får inget. DET kan jag däremot klaga på.

Jag orkar faktiskt inte lyssna på folk som klagar över vissa saker. Det enda jag tänker är:
Men gör något åt saken då för i helvete!

Jag har en vän (ursäkta, om du läser) som klagar väldigt mkt på att hon är tjock. Vilket hon för det första inte är. Hon är mullig. Om ens det.
Ja, men gör någonting åt det. Börja träna istället för att säga att du ska göra det. Börja äta bättre mat och käka inte pizza fyra dagar i veckan. Sluta äta godis och dricka litervis med läsk varje vecka.
Jag menar, kom igen?

Och den grejen också! Att sitta framför mig, som är fet, och beklaga sig över hur stora lår h*n har när h*n verkligen inte har det. Om du tycker så om dina lår, vad tycker du då om mina?
Det kan faktiskt göra mig lite ledsen.

Det jag vill få ut av detta, är att man kan klaga bäst man vill. Men vissa saker kan man faktiskt göra någonting åt, och inte bara sitta och gnälla över.

Så det så!

Kommentarer
Postat av: kent

HEJJA!! :D bra att du kan säga vad du tycker!

Gilla!!

2010-02-14 @ 09:42:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0