Söndag

På tvn spelas egentligen ganska kass musik från mtv, i matsalen bredvid vardagsrummet där jag sitter är det två galna katter som snarare låter som två hundar när dom flyger fram och tillbaka, från köket spelas musik från radion och man hör även fläkten där oändligt många cigaretter har rökts.
En helt vanlig morgon i klapparvik så att säga.

Mamma mår illa, Kenneth var sjuk igår och jag var spysjuk i fredags.

Just nu vill jag bara ha någon mysig frukost. Men jag kan verkligen inte bestämma mig för vad jag vill ha.
Gröt? Rostade mackor med ost, och om det finns, marmelad? Hårdbröd med korv? Te? O'boy? Det finns inte alls mycket att välja på men jag skulle vilja ha allting. Men då kommer jag väl smälla av i koma eller något liknande.

Det är så fruktansvärt kallt också. Jag sitter med två filtar omkring mig för att inte frysa ännu mera. Ingen ved finns det inne, och jag förmodar att ingen ved kommer att komma in idag heller. Jo kanske ikväll. Senare. Sådär runt sex - sju.
Jag skulle ju faktiskt kunna hämta. Men jag väljer att inte göra det. Varför?
1. Jag känner inte för att plumsa i en halvmeter snö (om inte mer).
2. Orkar inte bära den där vedkorgen (knappt så mamma gör det)
3. Jag kommer frysa så mycket mer när jag kommer in än vad jag gör nu, och nu kan jag faktiskt stå ut.

Jag har suttit och kollat runt på lite olika bloggar inatt också. Alla med olika genre. (säger man så när det gäller bloggar? haha)
Alltifrån drogmissbrukare till fjortisbloggar.
Det som gav mig mest är att Kissie är fake. Eller ja, hon styr tydligen upp trafik till hennes blogg, utan att någon egentligen läser den.
Men jag vet inte, det kan ju bara vara påståenden också. Men om man vet vad man sysslar med är det nog inte så svårt. Eller varför inte betala en hacker?

Jaja, ännu ett plottrigt inlägg.
Hoppas ni har en kanonsöndag. Själv ska jag försöka slippa ångesten (som infinner sig varenda söndag) och satsa på en jäskväll med Bob.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0