Så mycket för morgonmys

Den trevliga morgonen utbyttes snabbt till skrik och bråk. Inte alls trevligt.
Nu hoppas jag att hon är någorluna lugn iallafall, min lilla syster.

Mami har kommit hem och det är nu hennes tur att plocka och städa lite. Haha.

Morbror med flickvän kanske kommer ikväll också. Lilla julafton = Griljerad skinka, risgrynsgröt och lite utbyte av julklappar. Men mamma och Kenneth får inte sina idag. För jag har bara köpt en var till dom. Inte så lyckat då.
Och jag kan även säga med lite skam att jag bara köpt till Mamma, Kenneth och Moa detta år. Det känns som att det är dom som står mig närmast och därför är det bara dom som får klappar.
Alltså får jag skämmas när jag tar emot den eventuella julklappen från min morbror. Jaja, får hoppas iallafall att mamma har skrivit på klapparna till dom "God jul önskar Klapparvik". Klapparvik är alltså hela familjen.
Men det känns ju ändå bäst att ge något personligt.

Åh, jag fick precis ett vykort av kära kära Eveline.
"Hey Babygirl!
Saknar dig och vi måste ses snart. Men du ska veta vad glad jag är att vi ändå håller kontakten över telefon. Ha en supermysig jul.
PUSS OCH KRAM EVELINE"

Haha ååh, om du läser detta Eve ska du veta att jag känner detsamma.

Det är med julkort har aldrig varit min grej. Jag har nog bara skickat ett julkort i hela mitt liv och det var till pappa och farmor. Det här med klassiska "julgrejer" är inte min grej tror jag.
Sålänge det finns skinka, Johnnys senap och julklappar är jag nöjd. Haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0