Morgonmys med syster

Strax efter att jag lade in veckans låt så vaknade min syster. Hon har vett nog att kliva upp tidigt fast man är ledig. Hon är minsann inte som syster!

Vi kokade lite te, som hon verkligen vill tycka om men inte gör. Jag försökte göra så gott som möjligt men det funkade tydligen inte ändå.
Jag kokade gröt. Tyvärr inte julgröt... Nej, RISGRYNSGRÖT heter det! Jag blir less på människor som säger tomtegröt. Det är inte tomtegröt. Det är risgrynsgröt. Punkt slut. Iallafall. Jag gjorde havregrynsgröt. Vi käkade och satte oss i vardagsrummet.



Nu ska vi nog dra igång någon film för att sen börja städa innan mamma kommer hem. Då får vi en glad mamma.
Och man ska ju göra snälla saker såhär runt jul. Eller nej, inte bara runt jul. Jag tycker faktiskt man kan göra små grejer för att göra folk lite gladare året runt.

Föresten, är det bara jag som inte har någon julkänsla?
Fast granen står på plats och jag har öppnat min försa julklapp så känns det bara som vilken jobbig och kall vinterdag som helst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0