En vecka sedan

Ja, då är det en vecka sedan jag skrev något "vettigt" i den här bloggen. Jag har helt enkelt inte haft ork eller tid till det.

Jag är just nu i Söderhamn och har varit det sen i söndags. Ska åka till Göteborg på måndag igen med Bob.

I onsdags så blev det utgång med Bob och New Guy /Nicklas på Tranan där vi träffade Jessi och hennes kompisar.
Jessi är min kusin som jag känt i 19 år. Vi är lika gamla och har alltid varit tajta, men vi har tappat kontakten helt i stortsett. Vi bestämte iallafall för att stryka ett streck över allting och försöka på nytt. Jag hoppas verkligen det lyckas.

Och i torsdags så skulle min mamma ha nobelmiddag med hennes jobb. Mamma skulle vara kung och hennes vän/arbetskollega skulle vara drottning. Ett himla kalas med räkcoctail till förrät, fläskfilé med potatiskaka och fylld tomat till varmrätt..
Sen kom problemet.
Jag, Bob och Micke serverade och hade även ansvar för maten. Vi skulle ha pannacotta till efterätt, men när vi ska kolla hur den har stelnat så ser vi.. det värsta tänkbara.. Allt var katastrof, och några hade runnit ut. Vad fan skulle vi göra nu då?
Så vi tvingade Mickes brorsa att åka iväg och köpa glass till oss (vi alla hade druckit några klunkar mousserande vin och kunde därför inte köra. iof har varken jag eller Bob körkort.. MEN MEN!) och vi löste problemet ändå.

Efter det så gick vi tre ner på krogen, det var quiz men vi kom tyvärr ner försent för att kunna vara med. Tråkigt..
Sen så gick jag upp till lokalen där festen låg och väntade på att dom skulle bli klara.
Jag och min mamma kom väl hem runt fem eller så. Haha.

Men det har varit en trevlig vecka här hemma i Söderhamn. Min mor har gått omkring som ett åskmoln hela dagen, så vi får se vad som händer sen.

Bob kommer hem hit sen så ska vi umgås lite.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0