Barn

Är det bara jag som tycker att barn kan vara så förbannat jävla ohyffsade?
Ibland undrar jag egentligen vad dom får lära sig för vett hemma. Jag kan faktiskt bli förbannad.

Har hänt flera gånger att jag faktiskt känt mig nertryckt av ett barn också. Senast förra vintern av en kompis lillebror. Han var då fem år tror jag. Han frågar om jag är med barn och varför jag är så tjock.
Ptja.. Vafan svarar man på det? Jag sa väl egentligen ingenting och sen fick han tydligen en liten uppläxning av både mamma och syster.
Okej att barn inte vet vad som är rätt och fel, och han hade väl kanske aldrig sett en överviktig människa någongång.
Men jag menar.. Han måste väl ha sett en lite större person på tv? På stan? Jaja, jag ska inte skriva något olämpligt då det handlar om min kompis lillebror. Men ni förstår vad jag menar?
Klart att barn undrar och att barn säger som dom tycker. (Barn och fulla människor är ju trots allt de ärligaste).

Men min 12 (snart 13) åriga lillasyster har fan ingen jävla vett i skallen.

Ett scenario från igår.


Mamma hade fått choklad i julklapp, jag frågade om jag fick smaka en bit. Hon svarade ja, om jag tog reda på tvätten först.
Jag tog reda på tvätten. Sen får min syster syn på när jag ska ta en chokladbit. Då försöker hon ta asken av mig och säger: jag vill också smaka!
Jag: har du frågat kanske?
Hon sliter lite till och ger sedan upp och säger: meh.. Du får alltid smaka av mig.
jag: Det är inte min choklad!
Hon: nehe.. okej.

Alltså, en sån grej?
Man frågar väl innan man tar något? Och bara för att jag tar en chokladbit, så behöver det ju faktiskt inte vara min?

Nej, jag blir less på barn! Speciellt skrikande såna.
Fast tro nu inte att jag är en barnhatare, jag gillar egentligen barn. när dom är max 5 månader och tysta.



Kommentarer
Postat av: De tre tenorerna

Vi på Strange Bakery vill önska dej en riktigt God Jul!:)

2009-12-24 @ 16:16:09
URL: http://strangebakery.blogspot.com
Postat av: Saadet

Hej! Najs blogg du har! Ska vi följa varandra på bloglovin? :) Kram!!

2009-12-25 @ 18:21:09
URL: http://saadet.blogg.se/
Postat av: Järnflickan

Jag håller faktiskt med dig ;)

2009-12-25 @ 23:58:13
URL: http://www.irongirl.se
Postat av: Emma

De tre tenorerna: Tack detsamma :)



Saadet: Tack så mycket. Men jag orkar tyvärr inte med bloglovin :P



Järnflickan: haha tur att det är någon som gör det :D

2009-12-26 @ 14:30:56
URL: http://paracetamol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0