Neeeej! Julen förstörd?

Idag höll hela julen på att gå i kras. Jag fick en klump i halsen och tårar i ögonen. Blev upprörd när min syster sa: det är ju bara en skinka..
Nej! Det är inte BARA en skinka, för i helvete. Att inte ha någon skinka under jul är likadant som att inte ha någon julgran. Skinka ska man ju njuta av dagen före doppardagen, äta på julafton och vilja spy på när det närmar sig nyår.

Ikväll mina vänner. Ikväll hände det som inte fick hända. Mamma köpte fel skinka. Hon hade köpt FEL. Alltså INTE en kokt redo för griljering. Så hon griljerade och såg glad ut. Det luktade gott, gröten var redo och sen skar hon upp den.
Rå.
Vad i helvete? Läsa på förpackningen, inse att det var fel skinka och jag var allmänt bitter under julgröten.
Kenneth säger hejdå, åker och köper ny skinka och nu står den färdig på bänken. Pjuh, julen är räddad. Julen är här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0